marți, 25 iunie 2013

Divorţul, sfârşit sau început?



O prietenă de-a mea a divorţat zilele trecute. Nu am ştiut nimic şi nimic nu mi-a dat de bănuit. E drept, că mai multe mii de km ne despărţeau. Vorbeam destul de rar, în ultimul timp. Nu ştiu de ce, poate pentru că ea era prietena mea, am fost de partea ei, încă de când am aflat.
            Imi place să vorbesc de Marea Dragoste, dar, acum, cred că şi un divorţ, nu neapărat unul mare, are o oarecare legătură cu dragostea. Cu dragostea încheiată sau cu dragostea începută?
            Multe cupluri din jurul nostru par a trăi o Mare Dragoste. Sau, poate, multe cupluri cunoscute superficial... Poate şi noi, priviţi de alţii, traim într-un liman al fericirii. Dar, dacă ce văd alţii este departe de adevăr?
            Femeile au nevoie de iubire, au nevoie de siguranţă, au nevoie de admiraţie, au nevoie de surprize. O, Doamne, de cât de multe lucruri avem noi, femeile, nevoie!
            Bărbaţii cred că a oferi siguranţă materială si sentimentala, mai mult sau mai puţin, e suficient. Ei bine, nu, dragi parteneri, nu este suficient.
            Femeile sunt devotate familiei, dar atunci când simt că devotamentul lor nu este răsplătit, atunci aleg să plece. Sau poate ca dragostea păleşte şi lasă loc de noi îndrăgosteli. Sau poate că... Sunt atat de multe variante.
            De multe ori avem tendinţa să-i judecam pe ceilalţi. Ea a plecat pentru că... El a părăsit-o pentru că... Motivele unei separări sunt multiple, complexe şi bazele acestor motive se pun in timp. In ani de convieţuire.
            Nu o pot ierta niciodată pentru că l-a părăsit pe el . Dar, oare cine suntem noi, ca să nu iertăm?
            Lumea ar fi mult mai frumosă dacă am reuşi să-i acceptăm pe alţii cu deciziile lor cu tot. In spatele unor decizii de o asemenea greutate stau zile de suferinţă si nopţi de lacrimi amare. Nu este uşor să pui punct unei relaţii. O relaţie nu este fundamental buna sau fundamental proastă. O relaţie are suişuri şi coborâşuri. O relaţie îşi caută echilibrul în permanenţă. Uneori îl găseşte, alteori îl pierde. Şi uneori este pentru totdeauna.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu