miercuri, 3 aprilie 2013

Bogat nu, numai ocupat



Citind, mi-a sărit în ochi replica unui personaj:”Bogat nu, sunt sărăntoc cu bani.” Şi nu o sa vorbesc aici despre cei care se priveaza de lucruri prin casă, prin garderobă sau prin meniu. Aceasta este o altă discuţie. Ţine de patologic.
Pentru ca aceia la care mă gândesc eu, nu se opresc din a poseda bunuri, de orice fel. Ei se abţin de la cultură. Pentru ca iar, nu mă gândesc la aceia cu puţină carte, ci la cei absolvenţi, licenţiaţi, masteranzi, pentru care odata încheiata şcoala, indiferent de ce grad vorbim aici, se simt datori să ocolească orice are legatura cu a învata, cu a culege roadele şcolilor înalte urmate.
Şi nu ridic eu piatra, pentru că şi eu la rândul meu, dupa oboseala unei zile de muncă, preferam să deschid televizorul şi să urmăresc ori mondenitaţi stupide, ori emisiuni care mai de care mai tânte.
Eram în concediu de maternitate, în ultimul, şi m-am reîntalnit cu un vechi prieten. Bucuria de a regasi pe cineva drag, ne-a cuprins şi am început să vorbim despre ce a făcut fiecare, în acest răstimp. Cam mare, de vreo 12 ani. Şi cum fiecare are tendinţa de a se lăuda, lucru cunoscut şi mie, dealtfel, îi povesteam eu, mamă, lui, care nu era înca tată, ce mari bucurii sunt aceste fiinţe, cu care suntem binecuvântaţi pe lume. Am ramas la aceeasi părere. A nu se întelege altceva.
Normal, el mi-a povestit despre cariera lui de avocat de care şi eu, care l-am pierdut demult, prin file de amintire, sunt mândră.
Am povestit despre familiile noastre, despre prietenii noştri, despre multe şi frumoase. Dar la un moment dat m-a pălit cu o întrebare:
Ce carte ai mai citit?
....
Ce film ai mai văzut?
....Ştii, eu nu am timp!
Cum nu ai timp? Un film ţine două ore. Il poţi vedea în două zile, eventual. Nu-ţi găsesti nici macar o ora pentru tine?
Mi-a recomandat câteva filme, şi m-a lăsat cu o sabie atârnând asupra capului.
Si atunci mi-am zis: de acum încolo voi avea cel puţin o ora pe zi pentru mine, pentru a putea afla ceva nou, pentru a vedea un film, pentru a citi o carte. Şi aşa am şi făcut, poate nu în fiecare zi, dar recuperez ziua următoare.
Insa în jurul meu, sunt oameni care nu au avut şansa de a avea un prieten ca al meu, redescoperit după atâta amar de ani. Numai un prieten bun iţi poate aminti de tine.
Care a fost ultimul film pe care l-ai văzut?
E mult o ora pe zi pentru tine? Uneori e mult, dar suficient.
Saptamâna asta vedem un film! Promiţi?

3 comentarii:

  1. Sa stii, Elena, ca eu mai merg la film din cand in cand. Nu mai mersesem de cativa ani pentru ca ma obisnuisem sa vad filmele acasa, pe canapea, dar am redescoperit placerea de a viziona un film la cinema si acum as vrea sa continui ... Acum am vrea sa vedem 'Pozitia copilului' ... speram sa mai ruleze pe undeva.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Saptamana viitoare am si eu in program un film la cinema. Pana acum sunt la zi cu toate filmele pentru copii. In rest, tot acasa imi fac timp pentru filme. E bine si pe canapea. Film bun sa fie!

      Ștergere
  2. Elena, doar ce-am vazut la CityPark Baneasa 'Pozitia Copilului' si mi-a placut foarte mult. Pentru ca nu am copii, am privit filmul cu ochiul critic al celui din afara ... oare tu, ca mama de baiat, ce parere ai despre film? Incearca sa-l vezi la cinema. Chiar merita.

    RăspundețiȘtergere